טיפול בילדים ובני נוער

טיפול בילדים ובני נוער

איך טיפול ב אן. אל פי ודמיון מודרך יכול לעזור לילדים?

היכולת של ילדים לעבוד עם הדמיון רבה מאוד. נמצא שילדים יכולים לדמיין מציאות משלהם ע"י הרחבת הדמיון, מה שמאפשר להם ליצור שינויים משמעותיים ובזמן קצר. עבודת הדמיון מודרך עם ילדים בשילוב טכניקות מיוחדות ומותאמות להם של ה אן.אל.פי הם כלים טיפוליים אפקטיביים במיוחד.

ישנה התאמה מיוחדת של טכניקות לעבודה עם ילדים המשתנים בהתאם לכל גיל ולהבנה הספציפית של כל ילד. וזה תפקידנו כמטפלים לדעת לזהות ולהתאים.

הטכניקות מתבססות בין היתר על שימוש במשחקי דמיון, תחפושות, בפיסול, ציור, קלפים טיפוליים, בובות אצבע,  משחק-הצגות מעולם האגדות הם החלק שיוצר את עולם הדמיון ומאפשר לשאוב מעולמו הפנימי של הילד להבין את הסיפור אותו הילד חווה…

היכולת של שילוב שיחה תוך כדי שימוש בטכניקות וכלי יצירה מאפשר לילד להבין שיש לו מעורבות בטיפול, הוא יכול לבחור לשנות לחשוב ולהרגיש אחרת.

הילד מקבל את האפשרות לפסל את הרגשות שלו, החלומות, מערכות היחסים שלו  הוא מפתח את התחושה של היכולת לשלוט בפחדים, במצבים, בכעסים, בבושה וזה מאפשר לו להיפתח לשינוי.

איך כל זה נוצר?

לאחר שיחה עם ההורים והבנת הבעיה, מתקיימת שיחה עם הילד כאשר הילד מגדיר את מטרת השינוי( לא ההורים)! במהלך המפגשים העבודה נעשית עם הילד באופן ספציפי למטרה שנבחרה.

ברגע שנוצר אמון בין המטפל לילד ויש שיתוף פעולה פורה במקרים רבים מספיקות מספר פגישות מועטות על מנת להשיג תוצאות ולראות את השינוי. השינוי יכול לקרות ברגע אחד משמעותי שבו הילד תפס את השגת המטרה.

לאיזה ילדים מתאים הטיפול?

הטיפול מתאים לילדים  בגילאי 6 -14 ולבני נוער 14-18 המתמודדים עם

 קשיים התפתחותיים: שפה, חברה, דיבור,

קשיים של ויסות , תחושתי , מוטורי, התנהגותי, רגשי, קשב, הבנה,

קשיים במערך המשפחתי, פחדים, חרדות, החרמות, פחד קהל לדבר בכיתה, פחד להישאר לבד, חרדת בחינות, חוסר ביטחון, דימוי עצמי נמוך, קשיים חברתיים, הרטבת לילה, התפרצויות זעם, בושה, פוביה מטיסות, מעליות, הפרעות שינה , הפרעות קשב וריכוז….

חשיבות רבה בטיפול היא הרצון של הילד להגיע ולשתף פעולה, נדרשת מודעות מסוימת ובשלות לטיפול.

 לכן הטיפול ניתן מגילאי 6 , מגילאים אלה הסיכוי להגברת המוטיבציה ובניית אמון ליצירת מרחב פתוח ובטוח קיימת הרבה יותר. הגורמים המשפיעים על שיתוף פעולה, השתתפות, הבנת התהליך והצלחתו .

טיפול בבעיות ADHD

מהו ADHD?

מונח המגדיר ילדים המתקשים בוויסות הקשב, הדחפים והפעילות המוטורית, ביחס לבני גילם.

שלושת הטיפוסים של ADHD

1 הפרעות קשב וריכוז– טיפוסים אסטרונאוטים בעבר כינו זאת אה, די די  מונח זה אינו מקובל עוד היום.

ADD

 כל הפרעות הקשב נכללות תחת ההגדרה של  אה, די אייטש, די

ADHD

קושי להתרכז בהקשבה לאורך זמן, הסחות דעת הנגרמות מהפרעות פנימיות או סביבתיות, קושי בוויסות חושי ורגישות יתר.

2 אימפולסיביות ואיפראקטיביות – טיפוסים בעלי מנוע הסילון.

פעלתנות יתר, תנועתיות רבה לעיתים מגע באנשים וחפצים, פזיזות, התפרצויות בלתי רצוניות, תגובות בלתי צפויות המתעוררות על ידי דחף פנימי.

3 שילוב של שתי ההפרעות – האסטרונאוטים ובעלי מנוע הסילון

ליקויי קשב והסחת הדעת יחד עם פעלתנות יתר.

מאפייני קשיי קשב וריכוז

קושי להתחיל- דחיינות

לקות בסילוק גירויים מפריעים

קושי בבחירת גירוי / מטלה/משימה

קשיים במעברים לדבר הבא

טווח ריכוז קצר לתוכן שאינו מעניין

לקויות בארגון והתארגנות

לקות בניהול זמן- סדר עדיפויות

לקות בזיכרון- שליפת מידע

קשיים בהתמודדות עם קשיים לא צפויים

מאפייני היפראקטיביות

תנועתיות יתר

דברנות יתר

קושי ביצירת ושמירה על קשר עין

לקויות במיומנויות חברתיות

מאפייני האימפולסיביות

עשיית מעשה או תגובה ללא מחשבה

לקות בדיבור הפנימי

לקות בוויסות רגשי

קושי בלמידה מניסיון

רפרטואר תגובות דל

התפרצויות זעם

כיצד ניתן לסייע באמצעות אן. אל פי.

שינוי של מחשבות אוטומטיות-לזהות את המחשבה המחלישה. להתמיד בחשיבה מסוימת וליצור בה חזרתיות, כך נבסס נתיב עצבי שיחבר גירוי א' עם תגובה ב' המטרה לשנות את הדפוס המחליש.

לימוד של "סינגור עצמי"- ללמוד ולהתאמן איתם על לסנגר על עצמם ע"י העברת יכולת-לשכפל את הצלחת העבר. ממקום שבו הצליח בזה בעבר, למקום שבו רוצה להצליח עכשיו. לעבוד עם דמיון מודרך על הכרת סנגור פנימי. הדהוד של סנגורים מהעבר…

מיתון אימפולסיביות והקניית אסטרטגיות לפעולה שקולה יותר- לזהות את הדברים שהילד מצטער אליהם כמו עשייה של משהו מתוך כעס גדול שהשפיע עליו, נלמד עם הילד להבין מה היה שם ונעבוד על שינוי.

טיפול בדחיינות- נעבוד על אמונות מגבילות וערעורן, נעביר יכולת של הילד מהקשרים בהן אין דחיינות לדחיינות, נחזק את המוטיבציה, שינוי מילות כפיה לבחירה וההפך…

קבלת החלטות ופתרון בעיות

שחרור ומיתון כעס

שיכלול הכישורים החברתיים

עזרא בארגון, תכנון, התנהלות נכונה עם הזמן

ראשית, אין כל סיבה לדחות את קבלת העזרה ולהתמודד לבד עם קשיים שעלולים להחריף עם הזמן. מצד שני, גם אין הנחיה ברורה וגורפת למועד הפנייה לטיפול והדבר תלוי בהרגשה ובהבנה האישית של כל אחד ואחת. סימן ראשון הוא התחושה או ההבנה שהבעיה האישית מפריעה בחיי היומיום, בין אם מדובר ביחסים עם בן הזוג, התפקוד בעבודה, הקשר עם הילדים, ההנאה מפעילויות או בכל מישור מהותי אחר. סימן שני הוא התחושה כי קיימת תקיעות בהתפתחות האישית שמסיבה זו או אחרת קשה להתגבר עליה, למשל עקב פחדים וחרדות, התמכרויות, חוסר ביטחון או הערכה עצמית ירודה. על כל פנים, שיחת אבחון עם בעל מקצוע מתחום בריאות הנפש יכולה בהחלט לסייע בהבנת הצורך בטיפול ובמיקוד הבעיה הספציפית הדורשת סיוע

אני כאן לעזור לכם לחלום.
וליצור הגשמת מציאות חדשה.

לקבלת שיחת ייעוץ, השאירו פרטים ואחזור אליך בהקדם או להתקשר -058-5578917