מהו הקשר בן טו בשבט לגידול ילדים?

אימא/ אבא יקרים,
כהורים הילדים שלנו מתחילים תהליך של צמיחה מזרע הנובט בבטן האם .ילדינו הם פרי בטננו, כל ילד הוא פרי שנוצר אצלנו ויוצא כדרך הטבע מאימו. תאריך הלידה מסמל את הצמיחה והגדילה של ילדינו בכל שנה.
בטו בשבט חוגגים בכל שנה את ההתחדשות שבטבע, צמיחת העצים -צמיחה מזרע הנובט בבטן האדמה כדרך טבע מאימא אדמה, עד לקבלת הפרי.
ההקבלה לעצי פרי, הטבע מלמד אותנו על הסבלנות בגדילת העצים עד לתהליך כטיפת הפירות. בצורך בהשקעה, עבודה, דישון, השקיה, ועוד הזרע נמצא עמוק באדמה במקום חשוך, עליו להפעיל כוח כדי לפלס את דרכו לצמיחה, לפרוץ מהאדמה לצמוח לגובה, לתת את פירותיו. הזרע נאבק בקשיים רבים במסעו לצמיחה. בקרקע קשה, באבנים, סלעים ומכשולים רבים המהווים אתגר גדול עד לפריצתו לאור העולם, רבה היא ההתמודדת עם הסכנות בגדילתו ועד לקטיפת הפירות. ובכל עונה יש את האתגרים שלה, כמו תקופת הנשירה שבו העצים צריכים להתחיל בהתחדשות נוספת של יציאה למסע נוסף של צמיחה, גדילה והתפתחות עד למתן הפרי עוד פעם ובכל שנה מחדש.
כך גם ילדינו היקרים, כדי להתחיל תהליך של גדילה וצמיחה כמו העצים הם מאותגרים כל פעם מחדש. כל ההתפתחות שלהם כרוכה בהשקעה, למידה, סקרנות, נחישות והתמדה כדי להצליח לגדול. אך לא קלה היא הדרך הטומנת בחובה התמודדות של ביקורת, תחרות, נטישה, קבלה, אובדן ועוד…דרך שכרוכה בסכנות של התמודדות עם רגשות קשים, פחד, עצב, שנאה, כעס, קנאה, התקפי חרדה שגורמות לתחושות של אכזבה, תסכול, אשמה, ריצוי… מה שלא פעם גורם לילדינו לחשוב שאין להם יכולות ומשאבים להשיג את חלומם ורצונם.
וזו הנורה האדומה, לנו ההורים למנוע מילדינו את תחושת הסכנה, הכישלון, חוסר מוטיבציה, חוסר בחוסן נפשי שיובילו את הילד לוויתור ובריחה לאזור הנוחות שכרוך בחוסר יכולת להתמודד ולהמשיך בעשייה, שיביא אותם לעצירה וחוסר איזון בין הרצוי למצוי ועוד … אם כך כדי לקטוף את הפירות מילדינו עלינו לשים לב לאבנים, לסלעים החוסמים את דרכם לצמוח ולגדול וכמו "עץ השדה" להוסיף להשקות , לדשן וליצור זרימה בחייהם.
כל הורה חווה ומרגיש את ילדיו. וכל ילד הוא "כעץ השדה" דורש מאתנו לתת לו את היחס, החום, האמונה, האהבה, החיבוק אותם הוא צריך וראוי כדי לצמוח ולגדול. כשם שאנו חוגגים את ראש השנה לאילנות באכילת פירות טריים ויבשים, שמסמלים את שמירת השם והערך של הפרי בכל מצב, כך לנו ההורים יש את היכולת שלנו לשמור על הערכים שלנו ושל ילדינו ולטעת בהם קבלה, אמונה, אהבה, רצון לכבד… ולא לשכוח את מי מילדינו שנמצא אתנו ומרגיש מיובש, יש לנו את היכולת לדשן להשקות ולהזין אותם בכל דבר שיאפשר להם את פריצת הדרך לשינויי לצמיחה, לפריחה ולגדילה בריאה להניב כל סוג של פרי מועיל ויאפשר להם להרגיש בעלי ערך ומשמעות בחייהם.
כל הורה שייצמד לשורשיו, ויעשה מעשים נכונים, מתוך בחירה בערכים המובילים אותו, כי אז הוא כמו עץ חזק ששורשיו מרובים, וענפיו מרובים והוא נותן גם פירות לילדיו ואחרים. כפי שרעיון הנטיעה בא להפריח את השממה, ונותן לנו כוח להפריח ולהצמיח, כך אנחנו כהורים נשקיע ונטפל בילדינו בכל הדרכים והכלים העומדים לרשותנו שנוכל לראות אותם צומחים ומניבים פירות משנה לשנה בכל תחום שירצו בחיים האישיים.
אתם עושים הכל טוב מאוד ובכל זאת מזהים שילדיכם חווים קושי, פחד, כעס, תיסכול, חרדת בחינות, הישרדות-חוסר רצון לעשות… מתקשים להבין מה קורה !!! אתם מוזמנים לפגישת מיקוד וזיהוי הבעיה ללא עלות להבחנה ומתן טיפול ב NLP ודמיון מודרך לילדיכם.
זה הזמן הנכון לטעת זרעים שאנו רוצים לשתול באדמת התודעה שלנו ושל ילדינו.

אודותי

נורית אוריה רביב מטפלת רגשית.
מאז שאני מכירה את עצמי, תמיד רציתי לדעת כיצד עובד השכל האנושי. רציתי להבין מה זה תת מודע ומודע ולהבין את ההבדל ביניהם.

בעזרת לימודי ה-NLP הבנתי איך עובדת מערכת הגומלין בין המחשבות, רגשות, התנהגויות ושפה. ואיך אנו יוצרים לעצמנו את המחשבות, כיצד המחשבות הללו משפיעות על הרגשות, איך הרגשות משפיעים על ההתנהגויות שלנו ושל אחרים ואיך בדיוק השפה שלנו משפיעה על כל אלו.

מאמרים נוספים

אני כאן  לעזור לכם להפסיק לחלום,
ולהתחיל ליצור ולייצר הגשמות ומציאות חדשה.

לקבלת שיחת ייעוץ, השאירו פרטים ואחזור אליך בהקדם או להתקשר -058-5578917

Call Now Button דילוג לתוכן